måndag 12 mars 2007

and it was sweet, and it was good...

De senaste 24 timmarna har varit väldigt homocentrerade. Först så har jag varit på förfest någonstans vid södervärn med tittie och hennes tjej.

- Hej, Adam
- Hej, Carolina

Jag funderar ett tag, och frågar sen vad hon heter i efternamn. Det visar sig att det är carolina som växte upp i samma lilla idylliska område utanför boden. Trots att jag brukar hata nostalgi, så var det faktiskt trevligt att prata om sådana saker, kanske var det för att det var så långt bort i tiden. Hursomhelst så ramlade vi vidare med våran påse med alkoholhaltiga drycker i.

Vi hamnar i en - liksom den förra där förfesten var - mycket lummig och trevlig lägenhet med väldigt skön stämning. I köket så dansar två killar med varandra och i hallen står ett gammalt, relativt litet bord som fungerar som pingisbord. Trots att kanterna är rundade och att det finns skarvar på två ställen så fungerade det till en viss grad. Värt att notera är kanske att jag var den enda personen i sällskapet som inte var homosexuell (eller bi((?)). Vi satt där ett tag och jag pratade om idrott, och arkitektur med en kille som hette någonting. Jag blev bjuden på ungersk nationalsprit.

Efter ett väldigt oväntat nederlag så stapplar vi vidare, på vägen så börjar jag få dåliga vibbar överhuvudtaget, jag kände mig ganska utanför när de pratade om hur deras föräldrar såg på att de var homo. Hursomhelst så följde jag på något sätt med gänget in på deep (gayklubb) och blev där raggad på av 35-åriga muskelknuttar. Konstigt, men smickrande.

Idag har vi varit på homoutställning på malmös konsthall, sen orkade jag inte skriva något mer. Istället kan ni få en bild där jag ler och har ett grapefruktskal i munnen.


1 kommentar:

jessica sa...

alltså malmö, oh sweet malmö