fredag 1 juni 2007

Här kommer lilla mormor...




Hon håller på och dalta, fast du är redan 5
Sen frågar du mamma när mormor ska gå hem

...

Hej, vad heter du då?
Jag heter Ebert och jag har en groda i fickan
Hej, vad har du mer då?
Jag har en hund och en tam undulat som kan vissla
Hej, var har du dom då?
Jag känner en som har ormar som bor under sängen
Vaaad gör han med dom då?
Han bara har dom och ser hur de gör när de äter
Hej, ska vi gå dit då?
Jag brukar följa med pappa när han ska gå till jobbet
Hej, vad gör du där då?
Sågar och hyvlar och spikar och borrar
Hej, jag måste gå nu, jag ska få ärtor och majs av min mamma
Åh, vad jag tycker om majs
Åh, jag är galen i majs
Åh, vad jag älskar majs
Åh, vad jag älskar majs
Åh, vad jag älskar majs
Åh, vad jag älskar majs

...

Vi hade den där skivan när vi växte upp: James & Karin - Barnlåtar. Jag fick precis hem den i brevlådan och den är nästan bättre nu än då.




Jag blöder på näsan!

Inga kommentarer: